Założyłeś firmę i musisz zrobić kampanię reklamową – przeczytaj, co może być ci potrzebne

Wszystko ewoluuje, każdego dnia rozwija, gna do przodu. A wraz z tym biznesy, które pragną się utrzymać. Jeszcze kilkanaście lat temu reklama równała się tylko z bytnością w prasie. Teraz oprócz papierowej, występuje w radiu, Internecie, telewizji. W tych powyższych nie starczą tylko słowa.

Studio nagrań
Napisał: Audio Mix House
Na podstawie: http://www.flickr.com
Niezwykle istotny stał się też obraz i dźwięk, które potrafią oddziaływać na ludzkie emocje. Już lata temu stwierdzono, iż zakupu danego produktu dokonuje się emocjami. Dokładnie w tym czasie rozwinęła się m.in. muzyka do reklamy. Musiała stać się nieodłącznym elementem obrazu, korespondować z nim. W zależności od towaru, sposobu reklamowania, jak i kanału, w którym jest ukazana ludziom (no. – radio czy Internet), musi być doskonale dostosowana – tempo, wysokość dźwięku, chwilowe wyciszenie.

Muzyka do reklam w obecnych czasach to nie jedynie wrzucone do spotu znane i lubiane hity (absolutnie, one wciąż wpływają na kupujących – każdy Polak woli buszować po sklepie, gdy w uszach słyszy nuty znanej piosenki). Dzisiaj to ogromna praca teamu ludzi, który tworzy dźwięki, spaja je z obrazem, dokonuje wcześniej testy na określonej grupie odbiorców. Muzyka do reklam stała się sztuką, istotnym komponentem spotu. To dzięki niej reklamy są milej odczytywane. Dopracowały się nawet nagród i specjalnych przeglądów (nie jedynie w Rzeczypospolitej, lecz i na całym globie).


Z ciekawostek – dziś nawet znane zespoły i soliści biorą udział w reklamach. Wyrażają zgodę na wykorzystanie swoich piosenek, tworzą całkowicie nowe lub poddają przeróbce obecne (znana wszystkim ze stacji radiowej piosenka + nowe, dopasowane dookreślonego produktu słowa).

Przemysł reklam to grube miliony. Emisja spotu nie należy do najtańszych form reklamy. Udowodniono jednakże, że ma większą siłę przebicia aniżeli prasa. Stąd tak spora popularność internetowych reklam display, radia jak również TV. By zachęcić klienta do zakupu, należy wpłynąć na jego emocje. A nic tak dobrze nie wpływa jak doskonałe połączenie obrazu i dźwięku.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2019-03-05 08:52:39
Tagi: firmy, praca, video, produktu, kupna