Budowanie długofalowych relacji z klientem – z jakiego względu ma to obecnie tak wielkie znaczenie?

Każda firma, która działa na współczesnym rynku, znakomicie zdaje sobie sprawę z tego, że ogromne znaczenie ma profesjonalne staranie się o większą ilość klientów. W tym celu, stosowane są wszelkiego rodzaju rozwiązania, a każda firma musi wybrać najlepszą dla siebie alternatywę. Bardzo dużym zainteresowaniem dziś cechują się zazwyczaj programy lojalnościowe, wdrażane przykładowo przez niektóre sklepy w Internecie. Na czym to polega? Jaka sama nazwa sugeruje, ich podstawą jest rzecz jasna lojalność.
Relacje z klientem
Napisał: Special Olympics Connaught
Na podstawie: http://www.flickr.com
Oznacza to, że konsument za to, że kolejny raz kupuje towary w tym samym sklepie, otrzymuje konkretne wynagrodzenie, między innymi w postaci punktów. Punkty są zbierane i można je wymienić najczęściej na interesujące nagrody rzeczowe. Im więcej punktów, tym nagrody są cenniejsze. Niekiedy zamiast nagród gwarantowane są rabaty na następne zakupy. Oczywiście, to jedynie przykład sposobu działania programów lojalnościowych, ponieważ z podobnych rozwiązań korzystają obecnie nie tylko sklepy. Programy są więc korzystne zarówno dla konsumentów, jak i ich właścicieli. Nie należy się dziwić, że stanowią jeden z najważniejszych elementów utrzymywania relacji z klientem. Taki program motywacyjny może przynieść rzeczywiście bardzo namacalne rezultaty, tym samym wskazane jest zastanowić się nad jego wdrożeniem w swojej działalności, o ile jest to możliwe. Czytaj więcej o programach lojalnościowych.




Dla każdej firmy, niezależnie od tego, jakie produkty proponuje bądź jakie usługi realizuje, podstawowe znaczenie ma pozyskanie grona stałych klientów. Poza programami lojalnościowymi należy zastanowić się także nad zastosowaniem specjalnych kart, które będą uprawniały przykładowo do rabatu w określonej wysokości. To rozwiązanie jest obecnie często stosowane w firmach na całym świecie, tym samym ma się gwarancję, że zdaje egzamin. Karta stałego klienta zachęca do tego, aby często korzystać z oferty firmy, w końcu każdy chce oszczędzać. Poza tym, jest to również istotny komunikat dla konsumenta, który poprzez dostanie podobnej karty z reguły czuje, że firmie zależy na pozytywnych relacjach i próbuje dbać się o zadowolenie nabywców. Wejdź na http://profill.com.pl/oferta i poznaj ofertę.Wejdź na i poznaj ofertę.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2016-11-15 16:51:53
Tagi: firma, klienci, relacje z klientami