Klika interesujących faktów dotyczących Agencji marketingu bezpośredniego

Co przychodzi ci w pierwszej sekundzie na myśl, jeżeli słyszysz: marketing bezpośredni? Większości osób kojarzy on się z nachalnymi domokrążcami, zakłócającymi mir domowy w najmniej odpowiednich momentach.


wynajem aut wrocław


To niezbyt akuratne skojarzenie, ponieważ sprzedaż face-to-face jest jedynie niewielką częścią owej koncepcji.


Wszystko zaczęło się pod koniec XIX wieku, kiedy to firma Sears wydała pierwszy katalog wysyłkowy. Propozycja skierowana była przede wszystkim do zamieszkujących odludne tereny wiejskie farmerów, rzadko bywających w większych miastach, w których umiejscowione były sklepy tej marki. Tym sposobem Sears uruchomił nowatorski, kanał dystrybucji - marketing bezpośredni. Nie oczekiwał, aż konsument pojawi się w punkcie handlowym czy przeczyta reklamę w gazecie - sam zwrócił się do klienta, dając równolegle możność wysłania informacji zwrotnej, czyli zamówienia. Obecnie firmy często organizują przeróżne konkursy dla odbiorców. Organizacja konkursów ma być wabikiem dla klienta- organizacja konkursów.




Pośród typowych narzędzi marketingu bezpośredniego wymienia się tradycyjną pocztę jak też elektroniczną, spotkania face-to-face i reklamę w internecie. Podstawową ideą jest tu fakt, że odbiorca nie musi udać się do sklepu, ażeby poznać ofertę oraz dokonać zakupu - dostaje pełne informacje na temat wyboru i możność nawiązania zwrotnego kontaktu celem dokonania zamówienia.


Fundamentalnym instrumentem dzisiejszego marketingu bezpośredniego będzie baza danych o klientach, zawierająca nie tylko informacje socjodemograficzne ale również głębsze wiadomości na temat ich aktywności w sieci, poprzednich sprawunków itp. By opracować kampanię dane te muszą być zestandaryzowane. Standaryzacja danych wymaga wyznaczenia średniej a także odchylenia standardowego- standaryzacja danych.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2016-09-30 09:55:00
Tagi: zakup, sposób, asortyment, lokal